DIDADIDOT.16 Y/O.SG.BULOH

Sunday, June 26, 2011

Buckle up me


Satu, dua.
Pergi.
Tiga, empat.
Beredar lagi..


 Aku dah kata. Jangan percaya dengan belas kasih dunia yang penuh muslihat. Satu hari dia baik, esok lusa dia membabikan kita. Ya, aku tau aku manusia bikin banyak masalah. Tapi itu aku punya hal, aku punya kata akhir. Mana datang benci, mana datang tikam belakang, depan, kanan, kiri.. Dari kesilapan sendiri juga sebab memberi lesen kepercayaan.

 Bila berjaya, tunjuk hormat, kasi tabik sama dia. Tinggikan dada tanda bangga. Sukses, sukses. Satu mangsa jatuh. Bersedia untuk 'hentaman' seterusnya.

 Bagi mata kau sendiri pencapaian kau itu satu kebangaan, satu.. kejayaan yang boleh melumpuhkan semangat.. boleh menjatuhkan maruah.

 Tapi sedarkah kau? 'Pencapaian' itu lah salah satu dari 70 dosa besar.

 Aku boleh buat apa? Senyum saja. Nak lawan tak boleh, saja nak jadi lebih matang. Kerja sudahpun dilaksanakan dengan sempurna. Nak babikan balik buat apa? Mengundang banyak masalah lagi. Bosan betul.

Apa-apa pun..


Terbaik untuk awak. Tahniah.
Bodoh. Sarkastik gila.

No comments:

Post a Comment